(ZASADY FUNKCJONOWANIA / Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw)
ORGANIZACJA PRACY W SZKOLE I OBSŁUGA INTERESANTÓW
Interesantów przyjmuje się w dniach i godzinach pracy Szkoły Podstawowej Nr 39 w Gdańsku
tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00.
Szkoła prowadzi sprawy takie jak:
1) przyjmowanie uczniów oraz tryb przechodzenia z jednych typów szkół do drugich,
2) przechowywanie dokumentacji uczniów ,
3) wydawanie zaświadczeń o uczęszczaniu uczniów do poszczególnych szkół,
4) odbieranie dokumentów przez rodziców uczniów niepełnoletnich, w związku z rezygnacją ze szkoły,
5) zawiadamianie rodziców uczniów, którzy nie realizują obowiązku szkolnego,
6) wydawanie duplikatów świadectw,
7) wydawanie duplikatów legitymacji szkolnych dla uczniów ,
8) wydawanie zaświadczeń nauczycielom, którzy uzyskali akceptacje na stopień nauczyciela kontraktowego,
9) wydawanie świadectw pracy pracownikom szkoły.
10) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracownikom oraz byłym pracownikom szkoły do celów emerytalno-rentowych.
• sporządzanie czystopisów pism dla kierownictwa placówki oraz ich powielanie
• wysyłanie korespondencji i przesyłek
• przyjmowanie i nadawanie faksów oraz obsługa poczty elektronicznej
• udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych osób odpowiedzialnych za prowadzenie określonych spraw.
PRZYJMOWANIE KORESPONDENCJI
2. Przyjmując przesyłki przekazywane drogą pocztową, zwłaszcza polecone i wartościowe, sekretariat sprawdza prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania. W razie stwierdzenia uszkodzenia, sekretariat sporządza adnotację na kopercie lub opakowaniu oraz na potwierdzeniu odbioru i żąda od pracownika urzędu pocztowego spisania protokółu o doręczeniu przesyłki uszkodzonej.
3. Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:
• adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom
• wartościowych, które przekazuje właściwej osobie lub komórce organizacyjnej.
4. Po otwarciu koperty stwierdza się:
• czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego
• czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki.
5. Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
• wartościowych, poleconych, ekspresowych, za dowodem doręczenia
• dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego),np. skargi, odwołania,itp.
• w których brak nadawcy
• mylnie skierowanych
• załączników nadesłanych bez pisma przewodniego
• w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
6. Potwierdzenie otrzymania pisma sekretariat daje na żądanie składającego pismo.
7. Korespondencję mylnie doręczoną (adresowaną do innego adresata) zwraca się bezzwłocznie do urzędu pocztowego.
8. Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania i wchodzący numer ewidencyjny z dziennika korespondencyjnego.
9. Po wykonaniu czynności określonych w pkt. 1-8 sekretariat segreguje wpływającą korespondencję według jej treści i przekazuje ją dyrektorowi.
10. Dyrektor przeglądając korespondencję:
• decyduje, którą korespondencję załatwia sam
• przydziela pozostałą korespondencję do załatwienia przez właściwych pracowników szkoły.
12. Na przeglądanej korespondencji, przewidzianej do załatwienia przez innych pracowników placówki dyrektor umieszcza dyspozycje dotyczące:
WYSYŁANIE I DORĘCZANIE PISM.
3. Dla pism otrzymanych do wysyłki sekretariat przygotowuje koperty, na których w prawej dolnej części zamieszcza adres odbiorcy składający się z:
• imienia i nazwiska, bądź nazwy instytucji
• nazwy miejscowości z kodem pocztowym oraz nazwą ulicy i numerem nieruchomości.
4. Pisma adresowane do tego samego adresata wysyła się w jednej kopercie.
5. Sprawy załatwione wysyła się w dniu ich podpisania.
6. Pismo wysyła się zgodnie z dyspozycją zamieszczoną nad adresem (polecony). Brak takiej dyspozycji oznacza, iż pismo ma być wysłana jako przesyłka zwykła.
Nadzór ogólny nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników szkoły czynności kancelaryjnych należy do obowiązków dyrektora.